Nie trzeba posługiwać się biegle terminami muzycznymi, znać się na muzyce, a praca kompozytora nad materiałem muzycznym nie polega na przesuwaniu fragmentów muzyki z jednego miejsca na drugie. Co warto wiedzieć o współpracy z kompozytorem?

Praca kompozytora polega na poszukiwaniu oryginalnego przekazu, wynikającego z konkretnego filmu czy gry i ściśle pasującego do tego konkretnego filmu czy gry. Opiera się na precyzyjnym warsztacie i świadomym wyborze. Zamiarem kompozytora jest osiąganie celów i spełnianie oczekiwań stawianych ścieżce dźwiękowej i muzyce wyrażanych przez reżysera, jeśli chodzi o film, czy przez innych twórców, jeśli chodzi o gry.

KOMPONOWANIE MUZYKI DO GIER

Współcześnie najczęstszym narzędziem pracy kompozytora muzyki jest wyposażony w biblioteki dźwięków, wirtualne instrumenty oraz inne odpowiednie programy komputer, który pozwala odtwarzać pisany utwór „na żywo” czy przygotowywać i drukować partyturę, nuty – jeśli w planach jest nagranie muzyki w studio.

Przy niemal każdej współpracy twórczej jednym z najtrudniejszych aspektów jest aspekt komunikacji. Dlatego współpracę z kompozytorem warto planować zespołowo, a muzykę traktować jako jeden z elementów kompletnego, wartościowego efektu końcowego filmu czy gry, który zależny jest od różnych osób biorących udział w danym projekcie.

MUZYKA Z BANKU MUZYKI CZY MUZYKA ORYGINALNA

Komponowanie muzyki do filmów czy gier jest przede wszystkim analizą oczekiwanego przez innych twórców, producentów, inwestorów komunikatu przekazywanego do odbiorcy – emocji, nastroju, klimatu, i znalezieniem odpowiednich środków muzycznych. To jakimi dokładnie środkami w muzyce należy posłużyć się, by osiągnąć oczekiwany efekt jest właśnie zadaniem dla kompozytora.